Återvinning och American Horror Story

I uterummet där ljuset finns, denna kalla mörkamulna dag, sitter
jag och plockar bort gammal klädsel och stoppning från en pianopall som
jag tänker fixa till.
Som jag är till min natur gillar jag ju att den följt med mej genom flyttar,
det senaste residenset har varit undanskymd i kolonistugan med gamla rostiga
sågar under sitt lock.
Sen har den stått i källaren här sen jag flyttade hit, men nu ska den fram i
ljuset och bli återfödd.

Förresten " hittade" jag den i ett gammalt rivningshus på sjuttiotalet,
bar hem den  genom natten och kände mej nöjd.

Annars har jag konstaterat att det är svårt att göra fynd nuförtiden.
Modernt som det är med loppis, secondhand, vintage och shabby chick.
En ann har ju alltid varit lite shabby...

Hör på radion en rapport från Japan där man nu vill klara sej utan
kärnkraft. Snabbt installerar man massor av solpaneler överallt. Sparar
energi, slår av luftkonditionering, släcker lampor.

Annars en något håglös dag. För kallt för årstiden.
Gick ute på slänten här vid granngränsen och körde gräsröjare tills batteriet
tog slut. Jätteproblem innan jag kunde fästa batteriet i uppladdningsstationen,
tills jag kom på att vända på det.

Jag är såå dum. Det är synd.
Känner mej rätt handikappad , men drar mej inte för att dra ett blondinskämt.

Det faktum att jag är fattig och dum, har jag inga problem med att deklarera.

Inatt vaken vid halv fyra, går upp och äter den feta krämiga turkiska
yoghurten ur spannen direkt för att dämpa suget i magen och kunna somna.
Satt ju uppe sent och kollade på  söndagens avsnitt av  American Horror Story,
och gårdagens avsnitt var drabbande! Aha!!!!
Var det så!?

Avsnittet följde mej långt in i sömnen och halvdvalan, tror det är den bästa
skräckserie/film jag sett!

Kokar potatis, tvättat en maskin tvätt och hängt.
Så är det när man rår sina dagar, ibland är det håglöst och halvhjärtat, men man
gör det man har tänkt, även om jag om jag vill skulle kunna lägga mej
i sängen och läsa ut andra delen av Knausgårds "Min Kamp".

Men det gör jag inte.

Kommentarer
Postat av: Vickan

Håller med om att American Horror Story var bra, lite väl hemsk ibland, men jag såg hela!

2012-06-04 @ 21:09:51
Postat av: ulla jonsson

är verkligen dottern i huset DÖD!? Det kom verkligen som en chock, liksom i The Others och sjätte sinnet! Säj inget, jag vill inte veta. Det är min absoluta favvoserie just nu!

2012-06-04 @ 22:58:46
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0