Trivsel-regn-inlägg

Välsignat vårregn som mildrar och läker avlöser de kalla
torra vindarna, stressen rinner bort med vattnet som porlar ner i
brunnarna och droppar ner från takrännorna.
Går med Tordens stora jättestövlar genom trädgården och inspekterar
alla de nya små perennerna vi fått och köpt senaste tiden.
Mera grästorvor för mej att gräva upp och skaka fria från jord för att
göra nya rabatter. Kriskålhelvetet utanför i vildmarken har börjat bekämpas,
vi gräver rent vår tomtgräns och där ska läggas plast och presenning.

Börjar få grepp om folk som bor här runtikring, gottprat över häcken
med Veronika och lilla Siri nästan varje dag, relationer som vävs med tunna
trådar till en början, men vem vet vad det kan utvecklas till.
Koloniefterträdarnas lilla familj på besök igår, också något som upplevs
som mer än en praktisk överlåtelse.

Och jag tror jag trivs! Tar regnkappan på och cykeln och tar mej på
tre minuter till det trevliga lilla biblioteket och lämnar in ett snabblån som
jag lånat på stora bibblan i stan men som jag kan lämna här.
Cyklar på ytterligare tre-fyra minuter till affären, förbi små fina trädgårdar
som ger inspiration, pyssliga omsorgsfullt ordnade. Kan ge mej variation
under hela sommarhalvåret om samhället skulle kännas för litet... här
finns ju massor att se!
Häromdagen köpte jag rosjord, fyrtio L på lantmännen, lätt att ta på
cykeln och cykla hem , ett stenkast bort.

Litet och greppbart - så vill jag ju ändå leva!

Vill skriva sann blogg, men visst är det lättare att skriva när man är lite
glad. För allt är inte bra alltid och då vill jag skriva det också men just nu
blir det trivsel, glädje och hopp, värregn och spirande grönska.
En längtan efter att sommaren ska komma, samtidigt som man är så rädd
för att våren ska gå för fort...för det gör den ju alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0