Penslarna nedlagda för dagen

Elden tar sej i kaminen, skymningen faller och det blir
en kall natt.
Ställde alla pelargonior i uterummet mot väggen istället, för fönstrena
var nedisade imorse på insidan och kapkrusbären såg lite slokande ut.
Pelargonior klarar några minusgrader, men kanske slänger jag en filt över
dem till natten.

Så kylan och vintern kom ändå och jag har inte cyklat på flera dagar.
Har ju dessutom mars kvadrat saturnus några dagar till, så jag aktar
mej...

Upp vid nio och direkt trä in min lekamen i fulekläder och sen
upp på pallen för att måla vidare på halltaket.
Nu är det bara avsnittet över trappan kvar. Där får det bli stege, hur nu
det ska kännas, tror jag blir vinglig så fort jag kommer ett par meter
upp i luften.

En liten promenad runt i samhället för att få sol och gnistrig luft i
lungorna, men nu är fötterna så trötta så trötta.
Att stå på pall och måla är ingen hit för de trötta onda fötterna.
Träningsvärk, så in i bänken dessutom.
Alltså det är inte rättvist att jag ska få förlamande ont i låren trots att
jag går såpass regelbundet och tränar!

Torden besöker tandläkaren och lite annat så huset vilar i mina händer,
vintersolen har nått in till min glädje och skickat varma reflexer och
förgyllt möbelemanget.

Ja! Jag är lycklig på många sätt nu med ett hus att pyssla om...
En ny trakt att hitta nya vägar i.
Kyrkogatan är nog min favoritgata här, där finns de mysigaste husen,
sen mot Bosgård och prästgården där flera stora ekar kraftfullt och
ålderdomligt grenar sej mot himlen.
Hälsat på en hop hundar, annars ensamheten.
Men igår kalas.
Och häromdan familj.
Så alla delar av den mänskliga kroppen och själen får sina olika närings-
tillskott.
En vitamintablett här och en stimulanspunkt där så ska nog vintern levas
igenom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0