Rapport från årets första dag

För en stund sen här mitt på Nyårsdagens eftermiddag blev det
lyckligt i mej, tevens traditionella "Ivanhoe" trumpetade till tornering därnere
i Tords teve och jag hade fått bra fart på kaminen häruppe.
Tänt arbetsbelysning och satt i eldvärmen och sydde.
Mitt senaste projekt, ett träschatull som jag klätt med mossgrön sammet och
dekorerat med guldfransar  och pärlor.
Nu ser det ut som ett sånt där schatull sekondanten öppnar för att låta duellanterna
välja pistol.
Saknar dock sådana, så jag får se vad jag stoppar i.

Alla dessa askar, skrin och kistor jag älskar så.

Bubblet och den underbart härliga maten hos govännerna hade spridit
en euforisk känsla i mej som stannat kvar.
Jaja...lite svag huvevärk också såklart, men inte värre än att jag kan njuta av dagen
-om än lite slappt.

Vilket år det har varit!
Inte utan förluster...människor har vandrat ut ur mitt liv , några illusioner, några
drömmar - men inget som svider värre än att det går att plåstra och gå vidare.
Nu sitter vi här och trots att jag var beredd på revolutionerande förändring kan
jag ju fortsätta leva precis med de fördelar jag redan hade uppnått ..och få nya.

Bekvämlighet. Ja, kanske hade det inte varit fullt så bekvämt om jag nu
suttit i en dragig men romantisk kåk ute på mörka landet.
Ja, kanske hade jag haft tystnad och stjärnhimmel, men kanske ingen fiberkabel
som gjort det möjligt att lätt och snabbt knappa ner dessa rader och få ut dem i
eterrymden inom en kort stund.

Jag cyklar genom den gröna milda vintern och varje gång jag kommer ut i det
öppna landskapet, mellan åkrar och vindsnurror blir jag lika lycklig.
Och jag blir lycklig när jag tänker på alla de små cykelvägar jag ännu inte cyklat
på och som återstår för mej att upptäcka.

Och julen var bra, nästan bäst och nyår var bra också nästan bäst och i julklapp
av älsklingen min fick jag såna där låtsas- skinnbyxor som gör att jag kan låtsas
att jag ser ut som komissarie Saga Norén i " Bron".

Ikväll ser jag " Landet som inte längre är" som beskriver en landsbygd som håller
på att försvinna och som jag har minnen av.

Och klockan sju börjar nånslags meditation runt om i världen och DÅ tänker jag
passa på att lägga mitt sedvanliga Nyårstarot....

Kommentarer
Postat av: Pamela

Hej!

Börjar med att jag googlade på skinnbyxor Saga Norén.... Och, oops vilken härlig blogg jag fick tag på!! Kommer fortsätta läsa denna för det... :)

Men nu undrar jag, har du lust kolla med din käre pojkvän var han köpte Saga Norén fuskskinnbrallorna? Jag letar o letar...

Tack på förhand!

Kram.

2012-01-06 @ 17:44:42
Postat av: ulla

Va kul! Wilma köpte han dom på!

2012-01-07 @ 16:27:19
URL: http://ullaunna.blogg.se/
Postat av: Anonym

TACK!

Och tack för en superfin blogg!

Konstigt... upptäckte att du bor i Varberg!!!

Har precis flyttat hit, som vanligt undrar jag då, vad var meningen med det här haha!

Men nu vet jag var underbara Saga Norens skinnbyxor finns iallafall. Tack och ha det bra!

Kram

2012-01-07 @ 18:21:19
Postat av: ulla

men så lustigt! Hoppas du får tag på brallorna. Jag har rätt nyligen flyttat från stan till Tvååker en och en halv mil utanför.

2012-01-10 @ 18:20:23
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0