Andlöst vacker

är naturen nu.Men det går lite väl fort. Värsta sommaren fast det
är vår. Allt bara blommar pang på,träden blommar för fullt,körsbär
och magnolia.
Mycket hektiskt. Kolonijobb till ett, cykla och handla direkt,tömda
krukor och termos och vattenflaska skramlar omkring i mina cykel-
korgar när jag ytterst effektivt och maniskt tar mej fram i trafiken.
Snitslar och slingrar mej fram mellan såsiga förvirrade konsumenter
som ska handla vagnar fulla med mat till valborgsfester.
Jag sparar allt festande till efter värsta "vårbruket" klarats av. Som
det är nu får jag i princip snoppa av vänner som är vana vid att jag
alltid har tid till filosofiska samtal om livet och människorna.Bråttom.!
Packa sallad med kokt ägg och gröna ärtor,ringa älsklingen,ännu
kvar vid jobb.
Liten stund på damernas med bästa M och lille prinsen innan älsklingen
meddelar att han väntar i kärleksparken.
Så hinner vi umgås och prata en stund liggandes på en klippa
längst ut,där jag kan ha fötterna i vattnet.
Sen åka och köpa fröer och ett par plantor,fylla på kontantkort och
hem. Älsklingen hem för att klippa gräs,han ska jobba imorgon
på morgonen.
Sätta plantor och vattna igenom hela kolonin i kvällningen.
Så jävla trött.
Glad att slippa fira valborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0