Doppat mej i havet

En skön morgon på kolonin då jag mest satt och pratade och drack
kaffe med bästa A. Mys-prat med kollogrannen över staketet,om allt
och ingenting.Målat altangolvet med sista överblivna färgen.
Eftersom inget vatten är påkopplat än kunde jag inte göra så mycket mer
nu så jag tog mitt pick och pack och cyklade till havet.
Motstod den kyliga vinden,krängde av mej kläderna och sprang ut
på bryggan medan jag fortfarande var varm av cykelturen...och så
tog jag ett "kärringdopp" på en millisekund.
Bara för att springa och sms:a mina vänner och skryta om det.
På eftermiddan kom bästa M och vi drack lite kaffe på balkongen
innan jag cyklade backen ner för att hämta lilla A.
När vi kom hem degade vi också på balkongen och hon gonade
sig på de stora kuddarna jag lagt ut på golvet med leopardfliess-
filten,åt pannkakor och lyssnade medan jag läste "Joy och snigelriket".
J, vännen från Sunne ringde och vi pratade bort en stund medan
lilla A såg på barnprogram,sen cyklade vi hem och mötte mamman
på vägen.
Upp till kolonin för att stänga växthus.
En in-produktiv lättjefull dag men sällskaplig.
Mejl från vänner också ,tagit lite foton,så glad för min digitalkamera
jag fick i julklapp av min kära dotter och svärdotter!

Kommentarer
Postat av: Badkrukan

Hutter! Attans vad modigt att bada.

2009-04-23 @ 22:16:06
URL: http://filmflykt.blogg.se/
Postat av: ullaunna

jamen det går så himla fort

2009-04-24 @ 11:26:55
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0