Hopp för Annika Östberg

En skön nyhet i morse. Hon längtar efter Sverige som för
henne är havet,tystnaden,skogen.
Äter frukost i sängen och tar enochenhalv treo mot en
huvudvärk som började i gårkväll och som följt genom
nattens sömn.
Mulet idag,kanske skulle regn komma,alltså får planen
att fortsätta måla staketbrädor inställas.
Cyklar och lämnar böcker och handlar mat istället.
Joe Hill som jag tjatat om var en pseudnym för
Joseph Hillstrom. Mickey Rourke är född 16 sept
1956,jungfru med merkurius i vågen,venus och
uranus i konjunktion i lejonet och mars i fiskarna,
typisk drog-och/eller glamour-position. Antagligen
har han månen i vattumannen.
Lyssnar på kropp-och-själ på P 1 om ryggont.
Att det är helt nya bud och att vila nästan alltid är
destruktivt. Något som kallas mackenzie-metoden används
och får väldigt goda resultat och som innebär att man
rör sej med jämna mellanrum,framåtböjningar och bakåt.
Och att man aldrig ska sitta stilla mer än c:a 20 minuter.
Tänker på att sen jag började träna och gå på yoga inte
haft något ryggkrångel alls.
Det har annars varit en följeslagare i mitt liv. Nåt ryggskott
om året,nån sträckning,stelhet eller annan smärta.
Hur viktigt det är med magmusklatur och höft och bäcken,
balansövningar var också bra och det gör vi både på yogan,
bodybalancen och core-träningen.
Jag är så glad att jag äntligen tog mej råd och mod att skaffa
träningskort vid nästan femtio års ålder.!
Promenera baklänges ska tydligen också vara väldigt nyttigt.
Som om man inte var tillräckligt sär som man är?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0