Lägger in en högre växel

Hem efter träning,lärt mej njuta av att svettas. När man t.om
svettas på armarna och ovansidan av fingrarna,när det droppar,
när man kommer över en gräns.
Lite kallt men det blir nog en fin dag,ska upp till kolonin och
måla staketstolpar. Vi hann inte så mycket i helgen som jag
tänkt,men jag fick yogat på söndan och umgåtts med älsklingen
iallafall.
Pratat med J på vägen efter träningen, om mycket olika saker,
tvilling som hon är och tvilling-ascendent som jag har, blir det
inga problem med att hoppa mellan samtalsämnena och
växla mellan högt och lågt.
Läst ut de goa skräcknovellerna och Carolina Ramqvists "Flickvännen".
Den senaste var bra tyckte jag och samtalstonen var skickligt
återgiven. Jag gillade hur hon tog sej an ämnet, kvinnor som lever
med kriminella män,på ett beskrivande och undersökande sätt,
men inte bedöma eller fördöma. Att våga närma sej nåt som
är kontroversiellt.
Såg dokumentären på tvåan igår "Jag vill inte leva detta livet",
om några GHB-missbrukande ungdomar. Väldigt bra och hemsk.
De släckta ögonen,de innehållslösa miljöerna.
Man önskar ta dem till en strand långt långt borta, skölja dem
rena innifrån och ut, ge dem ett livsäventyr och friska sinnen.
Om det bara gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0