Skymningsögon

Har jag när jag cyklar från kolonin vid nio. Trötta rödkantade små
kis-ögon från dagen har öppnats vida, i det avtagande ljuset.
Koltrasten hoppade i det nyvattnade,tittade på mej och undrade
om det inte var dags för mej att pallra mej hem och överlämna
allt nu . Jag hade ordnat och pysslat,använt den sista hungriga
halvtimmen att rulla ihop det gamla nätet,trasslat och rett ut.
Att lägga undan och ha i reserv.
Man vet inte när nåra meter gammalt nät kan behövas..
Man kan göra paiper maiche-skulpturer t.ex!
Idag har jag prioriterat bort ett födelsedags-kalas och en lördags-
fika. Det kändes inte hundra procent bra,men jag har hunnit med
en hel del.
Kroppen börjar ta färg,altangolvet iordning,plantorna förflyttas
några i taget från balkongen till växthuset.
Där får de hållas ute i blåsten nån halv dag och sen in för vila
i växthuset igen. Rötterna blir starka,
Sått mera morötter nu, lite persilja och bondbönor.  Skördat första
sparrisen och ätit gott. Plockar maskrosblad till min sallad.
Ensam ikväll ety älsklingen hava kill-kalas. Då har man ingen
nytta av honom imorgon,lika bra han stannar hemma hos sig.
Frigör mera tid till mitt. Ska städa stugan imorgon. Det ska bli
så skönt för den är full med jord och mus-bajs.
Mirre landat i London. Skönt att resan gick bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0