Torra vilda häxvindar

Mars närmar sig kvadrat till sej själv, lite frustrationer,lite stress
lite smärta. Nageltrång,väldigt öm tå,värre efter steppen såklart,
borde kanske skippat den.
Sms från bästa M som vabbade idag,ville jag skulle dricka lite kaffe
med henne och lille prinsen,handlade och cyklade tungt hem i den
varma torra motvinden.
Gjorde bulgur-sallad idag också och tog med till kolonin där jorden
snart börjar blåsa omkring om det snart inte regnar.
Förgätmigejen och vårkragarna slagit ut,la mej helt utpumpad
på sängen med huvet under den skira skuggan av syrenen,efter
att ha lyft ut alla plantor för att vindas. Skar en liten bunt sparris
som jag kokade på spritköket i stugan och la överst på salladen
med en liten smörklick.
Planterade ut lite salladsplantor och blomplantor, Bästa M kom
cyklande med prinsen lite hostig bakpå. Hon somnade på sängen
i solen och grönskan,en liten power-nap medan prinsen och jag
konverserade.
Sen hem och dona lite,vattna balkongplantorna,vädret känns inte
riktigt bra,kastvindar och skum himmel.
Backen ner för att hämta lilla A. Hon hoppar hopprep hela vägen
tillbaka hem till mej.Pannkakor och kalla frysta jordgubbar som
hon äter som kalla "karameller". Hon vet att hos mej finns varken
kött, korv ,glass eller godis så hon frågar aldrig efter det heller.
Hon hoppar hopprep hela vägen hem till huset sen.
Trodde hon skulle somna gott efter det men benen sprallar
och det är svårt att komma till ro.
När pappan anländer kommer en störtskur precis när jag ska
iväg. Blöt och kall cyklar jag upp till kolonin i halvmörkret för att stänga
växthuset,men ändå glad för att det kom ett regn till slut!
 Eftersom älsklingen dök upp här hemma under efter-
middagen med ny växelvajer ,var kvällens sista cykeltur
ändå en ren fröjd om än blöt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0