vårstress

Klockan är halv tio och jag har varit och hämtat pengar
för dom rullar som gräs just nu,och sen till Willys och
påskhandlat. På vägen ner träffade jag en kompis till
älsklingen som fått jobb på mitt bostadsområde, och
på Willys träffade jag svärsonen och hade ett gott snack
om barn och barnuppfostran bla.
Uppskattar såna små möten i farten.
Hem och fixa kaffe,plocka upp varor,skölja frukt,byta
kläder. Lyssnar på Nour på P 3,mysig,rolig och söt
tjej,så ung!
Gör en mix på björnbär,banan och kiwi,lite vatten och
så dricker jag upp det och får en liten anti-oxidant-kick
så jag orkar upp och måla tjogoelva staketstolpar, andra
strykningen. Måste hinna torka idag ifall det blir mer regn
i påsk.
Pyssel med lilla A igår,fin påsktavla i en grund liten trälåda
som det legat jul-fikon i,klistrat påskfjädrar runt om.
Bästa A kom med lilla N. Att adoptera två barn från Kina
som de gjorde för några år sen,i mogen ålder, var ett
modigt beslut.Dessutom ska hon snart bli farmor när hennes
äldste son får barn.
Det var bus och spring i lägenheten och så kom min dotter
från jobbet och fick lite spenatsoppa.
Började fräsa svamp till en pasta till mej och älsklingen
medan jag bredde macka till lilla A.
Älsklingen kom hem med två bärkassar frysta bär och
annat som jag deponerat i en väns lediga frys. Så nu
gäller att använda allt innan det nya kommer.
Så till slut kollapsar vi framför teven," det okända "och
"grand design" på nian, men då sover vi nästan...



Kommentarer
Postat av: Janet

Tycker din blogg bara blir bättre och bättre! Well done! Är imponerad övar alla böcker du läser. Jag önskar jag hann läsa mer....och när jag väl börjar läsa har jag svårt att ha kvar fokus pga att boken inte tilltalar mej....Men jag kanske tar något boktips från dej, du verkar ju röra dej i olika genrer. Kram J

2009-04-09 @ 17:59:09
Postat av: Thomas Johansson

Trevligt att läsa någon som kan skriva.Glad Påsk från Thomas

2009-04-09 @ 20:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0