Det rinner saltvatten ur näsan

varje gång jag böjer mej fram,men det är väl för jag inte lärt mej
blunda med näsborrarna när jag dyker.
Två härliga dagar ute på subbe,kanske blir det en sån dag imorgon
med vem vet.
Landskapet därute gör verkligen något med mej. Så fort vi cyklat
förbi den stimmiga kåsa-stranden och kusthotellet och tagit oss
upp för den steniga backen upp på den lilla platån där havet öppnar sig
rinner stressen av mej och lyckan kan börja sippra in.
Vägen ut är lite besvärlig,lite klättra och hoppa,bra skor är ett måste
men sen är man ute på det yttersta där horisonten är vidsträckt  och
synfältet ändras till vidvinkel.
Havet kaskadglittrar och vi klänger oss ut till de yttersta runda hällarna
där vattnet nästan slickar fötterna.
De som ligger där hälsar ofta vänligt och ingen är högljudd.
Vattenlandskapet är spännande och man simmar från platåer av
grönt mjukt sjögräs över vassa havstulpaner och så kommer man
ut över svindlande djupgrönt där blåmaneterna guppar långt inunder en.
Här blir jag riktigt lycklig och hur fånigt det än kan låta ursprunglig.
Ålder,kläder och utseendeattribut försvinner - jag är med havet.

Inte speciellt bakis idag.Drack isvatten efter klockan elva. Stod på
minimal golvyta och dansade tills svetten rann. Folk jag kände var
ute så det var riktigt riktigt trevligt. Bröt upp vid halv ett...men dumma
dumma älsklingen stannade kvar och slarvade till sent.
Tappade plånbok och fick oroa sig till döds halva dan tills en gudago
kille till tidningsbud ringde upp och hade hittat den.
Så var allt väl i världen igen men han lärde sig väl nåt av knipan.
Måste klippa gräs idag,skördar majskolvar och bondbönor.
Å så gott jag äter varje dag!
Och havet har läkt allt som behövde läkning.

Kommentarer
Postat av: Vickan

Det låter underbart! Vi har tagit sommarens härligaste bad i Apelviken idag. Fick en segeltur ikväll och fortsätter i apelviken imorgon. Härligt med sommar, sol och hav, i Varberg ;)

2009-08-06 @ 22:20:32
URL: http://filmflykt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0