Lukrativ helg

I helgen cyklade jag ut till älsklingens lilla hus i Åskloster där hans årliga
kräftskiva skulle hållas.
Att det skiljer sexton år på oss har faktiskt inte vållat några större problem.
Han är väl kanske mogen för sin ålder och jag barnslig så vi kanske möts på
mitten, vem vet?
Men ibland kan det kännas, som när han har fest med sina relativt jämn-
åriga vänner,då kan det kännas lite avigt.
Så mej passar det så bra att med cykel ta mej dit,stanna ett par timmar
och sen dra,för då är jag iallafall med och inte tjurigt avståndstagande.
Och i år var det riktigt trevligt. Hans vänner blir ju också äldre och där
dyker upp skilsmässor och andra kriser som man  kan prata om.
Blir lycklig och "hög" av att cykla ut i landskapet,öppet och nära havet.
Regnskurar kommer så det blir regnställ på och regnställ av, säden
är gul,hela fält med bondbönor vaktas av fågelskrämmor och jag ser
rovfåglar (kan ej fåglar) kretsa och söka byte.
Trampar förbi vackra trähus i det backiga Kärrdal där stora ekträd
vaktar tungt och mörkgrönt. Musik och skratt seglar i luften från
nån tillställning annars är det bara fartvind i mina öron.
         På förmiddagen deltog jag i en teknikklass i "höftöppning".
Ung söt och väldigt vig yogapojke instruerar tolv skrevande kvinnor.
Jodå.
Kroppen känns bra nuförtiden. Vill tänka att den ska bli ännu bättre,
Fulländas,nå sin bästa potential,tränas stärkas,bli smidigare, fastare.
En snaps och en öl på kräftskivan skapade inga efterverkningar och
all fet ost jag åt till kräftorna cyklade jag kanske av mej i motvinden
hem. Riktigt riktigt trött.
               På söndan blev det en timmes bodypump. Svettas över
skivstången,det är skönt när man känner droppen som glider över
överarmen och stannar på armbågen för att tillslut fälla sig ner på
golvet. Intressant att se stora karlar stöna och stånka av att stå i
"plankan". Den statiska ställningen klarar jag utan problem men
armhävningar fortfarande riktigt riktigt krävande.
            Fort cykla hem och fixa en pumpasoppa och tomatsallad,
allt av egenodlat. Besök av bästa B, väninnan från Skåne och
hennes fina lilla Freja.
Fick sålt ett par små grejer och lycka över att faktiskt tjäna in
lite pengar.
(En lukrativ helg. Åt upp alla kräftorna som Tords kompisar inte
orkade,så jag kom undan billigt)
När gästerna dragit slängde jag strandtäcket, en vattenflaska
och en bok av isländska Hallgrimur Helgason i cykelkorgen
och cyklade ner och la mej i lä på damernas.
Pratade med väninnor och tog ett våghalsigt dopp från den
stormpiskade bryggan.
Lät eftermiddagssolen värma mitt ansikte.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul å höra att årets kräftskiva va till belåtelse Älskling.

2009-08-17 @ 20:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0