Vind och sensommarsol

         Nästan yr av vågornas svepande gungande ,kylande och salta bad,
och den starka varma vinden från söder.
Sol-och havshungern som inte är riktigt mättad ännu, man vill dra ut på
dagarna så mycket det går. Plikterna väntar i farstun men får stå och
stampa lite till.
Detta är en njutningstid.
Juli hindrar mej från att tänka klart men nu höjs himlen och lusten att
dra upp planer.
Ska fortsätta min mentala träning.
Vad jag har allra svårast att affirmera fram är...pengar.
Lyssnade på Anders Lundins sommarprat hur han läst om
primitiv magi som gick ut på "härmning".
- så bra,tyckte han och testade. Ville bli av med bullriga grannar så
varje dag han kom fram till sin port visualiserade han packlådor
och så sa han rätt ut i luften "Jaså ska ni flytta!?"
Och tillslut kom den dagen då det blev så.
Fake it till you make it, helt enkelt.
Om man lever i en realitet där pengarna saknas är det inte
så himla lätt att låtsas nåt annat. Själv har jag gjort en dygd
av nödvändigheten och blivit rätt mycket expert på att vända
på slantarna och ändå ha ett kvalitetsliv.
Konsten är att inte fokusera på bristen. Och det är ju alltid det
man gör, vad det nu är man tycker sig sakna i sitt liv.
Så hela denna dagen har jag gått in i känslan av att jag är verkligt rik.
Sådär så jag verkligen inte behöver bekymra mej,att jag känner
mej helt trygg i min rikedom.
Märker en helt ny identifikations-förnimmelse som är intressant.
Växte upp i ett hem där mantrat ständigt var att pengar saknades.
Känslan av låg-status och underlägsenhet,men också kampen
för att ta sig upp i det social-demokratiska Sverige och förbättra
levnadsvillkoren.
Där fanns en guldtid i min mammas liv men den efterträddes
av en ålderdom som präglades av låg pension och sjukdom.
Och en ständig brist-känsla.!
Själv har jag nog nånstans i ryggmärgen en tanke om att det
är omoraliskt att vara rik.
Att man använder för mycket resurser.
Och det är en dödssynd i mitt kretslopps-moralistiska universum.
Så det är inte helt lätt att affirmera rikedom med min mentala
programmering.
Men idag rör jag mej långsamt och värdigt.
Jag är ju så hiskeligt rik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0