Bra avbryt

Jo helgen var en bra brytning av mitt tråk- mönster, den grå
rutinen,rutinen som upprätthåller, och dödar.
Först vart det mera ilska på fredan när jag cyklade till mitt träningspass som
jag kände mej så laddad inför.
Kedjehelvetet brast på halva vägen så jag bara ställde ifrån mej cykeln, låste,
lyfte av träningskassen och marcherade svärande hem igen med morgonsolen
som sakta steg över hustaken rakt i ögonen.
Fick ordna hämtning med bil och avlämning till cykelverkstan. Dottern
hade tid, så hon sjussade galant med cykelställ bak på bilen.

På lördan firade vi vännen Jonas födelsedag och det blev oväntat
trevligt. Mangovodka-drinkar och smörgåstårta och gott prat.Tre kill-vänner
åsså jag då.Utgång efter elva och på Harrys träffade vi J så det blev dans
också.
För en gångs skull var jag varken trött eller purken så det får man kalla lyckat.

Idag har jag tränat, efter söndagens slappande framför teven
och snart har jag tvättstugan.
Börjar se fram emot julen faktiskt, all den goa maten och att träffa Göteborgs-
dottern åtminstone ett dygn innan hon åker tillbaka för arbete.

Läser Plura Jonssons minnen och svarta blogg. Resa genom ensamheten
och det ljuva livet. Blandade texter och minnen och gott om foton.
Eldkvarns uppståndelse ,kollektivboende,långt hår på spensliga killar till den
slitna Plura av idag. Det är verkligen sex,drugs and rock´n´roll. Rätt kul att
läsa.
Men tycker det är irriterande att de här slitna männen i mina ögon
är vackra och coola och jag inte är säker på vad jag skulle tycka om en kvinna
i samma ålder och situation.
Jag önskar att min impulsiva tanke skulle va att hon också var vacker och cool
...men jag är inte säker.
Jo men Patti Smith och Debbie Harry och hon som fotar rockstjärnor,
va heter hon nu? Och konstnären Channa Bankier...
Och Marie-Louise Bergenstråhle . Tackoch lov för dessa kvinnor.
Man måste ju ha goa förebilder och jag får sluta identifiera mej med Mickey
Rourke i "The Wrestler".

Kommentarer
Postat av: Vickan

Hm...visst är det konstigt att den typen av "coolhet" nästan känns könsbunden? Att man ens funderar över det... Fast jag älskar Kathleen Turner's sextrakasserande rollfigur i senaste säsongen av Californication. Hon är den värsta mansgrisen fast en kvinna! Love it!

2010-01-03 @ 14:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0