Kallt ute, hett kaffe

Solen stiger över en köldslagen stad. Vi är ju inte vana. Vågar
inte förvara potatisen på balkongen,ska ta ner den till mitt källarförråd men
där är det egentligen för varmt. Man får bära och släpa hit och dit,tänk så
praktiskt om man bodde i ett hus med källare!
Var på kolonin häromdagen och grävde upp den sista raden Asterix,slet i
mina täckbyxor, svettades i halsduk och huva. Den låg under duk och jord
så jag hoppas den inte fått frost. Cyklade vingligt hem i den vackra kalla
vinterskymningen med min tunga last, det blev två fulla papperskassar.

Nyss väckte jag Tordälsklingen som gav ifrån sig ett skräckblandat
litet skrik eftersom jag hade en blåaktig ler-ansiktsmask i ansiktet. Kaffet
doftar och idag väntar ett Ikeabesök och en glöggfest i den glada staden
Göteborg. Hälsa på dottern ska jag också hinna.
Musikhjälpen går på p 3. Har inte följt det lika mycket som förra året när
Kitty-favoriten var en av de tre som höll i det. Denhär gången känner jag
bara till Kristers behagliga balanserade röst. Såg en bild på honom i tidningen
och han såg ju inte alls ut som man tänkt.
Så är det alltid med radioröster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0