Vinternytt

Njuter av vardag igen,men nu kommer ju nästa helg rusande.
Men nyår är härligt! Nytt Nytt Nytt...
Faktiskt känns det som om det kommande året faktiskt kan innehålla
en del förändringar. Och det är absolut nödvändigt.
Alltför länge har mina år varit ganska likadana.
Velat ha det så,en årstidsrytm som böljar på ett förutsägbart vis,följande
en växtcykel från vår till sen höst och vintern en tid där jag hinner måla,
vara inomhus och komma ifatt.
Men oftast har vintern varit lite för lång. Stimulansen utifrån har saknats
och det har blivit lite för mycket rundgång.
Har förstått att jag varje vinter måste hitta på nåt nytt.
Dator,mobiltelefon och digitalkamera kom in i mitt liv förra året.
Lite sent kanske men lever man i marginalen får man helt enkelt vänta
tills saker faller en i händerna. I dethär fallet dotterns gamla stationära Mac
som jag fick. Och julklapparna var mobil och kamera.
Förrförra året kom träningen in i livet, förändrade kroppen och sinnet.
Jajaja förändringar kommer långsamt till mej. Jag är inte den som kastar
mej över allt som har en "ny-stämpel" i ändan.
Inte för inte har jag en sköldpadda om halsen.
Vi som skyndar långsamt.
Fabeln om haren och sköldpaddan,ni vet...
I år nu lagom till det nya året har jag en ide´
Har bestämt mej för att försöka inte prata så mycket om den så den
tappar all energi.
Just nu njuter jag av den sköna känslan av att hålla något alldeles
nyfött i handen. Innehållande löften om hopp.
Och förändring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0