Äntligen!

Kom jag in på bloggen. Glömde tydligen ett "com". Höll på att bli galen.
Vad håller jag på att bli? Och så fort! Så typiskt mej att bli besatt.
Snurrat omkring på "poeter.se" tills jag överskred hur många inlägg
man fick göra på ett dygn. Plockat fram alla mina gamla alster som
legat så länge i skrivbordslådan och plötsligt har jag 150 läsare och
blir "applåderad " av självaste Lycke-li. Men är det hon som sjunger eller?
Fina dikter skriver hon, iallafall.
Såg delar av oscarsgalan på "aftonbladet.se". Mickey Rourke vann
tydligen inte, och hans lilla hund hade dött,och allting. Men han var
iallafall snyggast,i vit kostym och många smycken. Mmmm..
Igår var andra avsnittet "183 dagar". Riktigt riktigt bra. Hans Rosenfelt har
skrivit,han brukar jag höra på "på minuten" p 1 söndagar. Lång kul man.
Weeds har tydligen säsongsuppehåll och det var lämpligt nu när allt ändå
hade brunnit upp.
Men "my name is Earl" håller på att bli en favorit. Den är helt underbar,trodde det
var en töntserie men den är fasiken genial,och karaktärerna hejdlöst roliga.
Läser slutet av Brögger boken och måste få citera så bra den är:

" När man bor ensam,dag efter dag och bara har en mosse som läsare och kanske en handfull
bönder som sporadiska åskådare,aktualiseras frågan: hur mycket ska man göra för att hålla
sig vid liv?
Ska man bada varje dag? Ska man stiga upp på morgonen eller framåt eftermiddagen?
Ska man sminka sina ögon för pingstliljorna? Ska man äta riktig mat varje dag? Ska man
pryda sitt hus med blommor?och sig själv med sidensjalar och lackerade tånaglar,som
ingen ser?
Mitt svar är "ja" till alltihop. Man ska bara göra det. Det är precis som med konst. Man ska
inte fråga  vad det tjänar till. Man får iallafall inget bra svar.Saken är väl den att man med sitt
liv bara ska bemöda sig med att påminna om hur vidunderligt livet är och försöka motsvara
det.
Jag har alltid varit skräckslagen för att släppa efter på tyglarna. Jag känner nämligen att det inte
är särskilt långt mellan att avstå från tygservetten till att ligga hjälplös och skita i sängen. Det
finns en mänsklig standard,med vilken var och en varenda dag "bygger civilsation" - eller omvänt
låter världen gå under. Och det har inte mycket med pengar att göra.
Man ska sköta sin trädgård.Då kommer man att upptäcka att det är trädgården som ser till en
själv. Trädgården håller en igång och håller elden vid liv,och den tvingar en ner i snigelfart om man
håller på att falla ihop av trötthet eller brinna ut. Du får inte glömma årstiderna eller dygnets rytm. "

Slut på Suzanne...som är så bra!
Nu ska jag dammsuga med min nya dammsugare jag fick av älsklingen i fölsepresent. Den hade ett
sånt hiskeligt ljud att jag blev riktigt lessen... men då kom jag på att köpa hörselkåpor med
radio i. Så nu kan jag lyssna medan jag gör denna tråkiga syssla och när kolonigrannen drar igång
sin fruktansvärda gräsröjare kan jag freda mej med dessa. Så himla bra!

Kommentarer
Postat av: Vickan

Nu måste jag genast fastna på poeter-sidan och läsa alla 150 som även lycke-li gillar...

2009-02-24 @ 20:36:35
URL: http://filmflykt.blogg.se/
Postat av: Annapanna

Jaa du Ullaunna , tycker om att läsa dina tankar , själv har jag varit på ett gott yogapass på läjet ,visste inte att jag var sååå stel och att yoga var så slitsamt, men ack så välgörande.

Nu kommer nog våren strax- tack o lov att man har köpt sig en rynkmaskin, hoppas den verkar

2009-03-03 @ 22:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0