Balansen mellan kontroll och uppgivande

Läste jag under kaffestunden på kolonin idag och tog till mej.
"Försov"  mej idag till halv åtta för jag satt och fejsbookade igårkväll,
men det var ju lite mulet och svalare så det var ingen panik.
Fick vattna hela förmiddan  för här ska det tydligen inte regna trots
vädergubbarnas löften!
Äntligen lite svalare och lite molnigt så man kan jobba på lite.
Nu är det inget finpul inte utan riv,röj och klipp, Hallonen mognar,
vinbären tynger grenarna mot jorden,ska nog plockas i veckan.
Krusbärsbusken tycks ge rekordskörd,den som var en liten avläggare
till krusbärsplanta  för inte alltför länge sen.
Två par trädgårdsmänniskor tar sig en tur genom området och beundrar
mina rosor. Vi pratas vid en stund.
Ska verkligen flytta fram åtminstone två av mina vackra aprikosfärgade
rosor till staketet så fler än jag kan få se dem.
Och den vackra helvita "Karen  Blixen"-rosen ska få mera plats och
några vita och grå perenner omkring sig.
Jag är så vekhjärtad och dum så jag låter växter som självsår sig
komma upp var de vill och konsekvensen blir färger som skär sig,
gigantiska bestånd av vallmo och ringblommor som kväver sin klenare
omgivning och en allmän villervalla.
Hemma för att äta (rödbetor,fänkål,morötter,sallad,rödlök) och egen-
domligt nog ringer alla plötsligt.
Bästa M hemma från Kroatien, Berit fått semester , Johnny hemma från
Kreta och segeltur, Bästa A hemma från semester och lite kringåkande
i Sverige.
Mikael ringer från kolonin där han kliver omkring och jag säger att han
ska plocka sallad.
Annars har jag lite separationsångest efter försommarens läsprojekt,
känner mej sviken och lämnad av Lars! Hur kan han bara lämna en
sådär,hängande i luften!?


Kommentarer
Postat av: Mikael Gaunitz

Dillar om dill. Fin-fin! Salladshuvet litta "dassigt" delvis, men oxå justa delar påre.

Ska ställa min paprikaplanta i jorden så den får litta regn när jag e å hälsar på i LUND.

2009-07-07 @ 11:31:42
Postat av: ulla

plocksalladen måste man äta med en gång. Hälsa alla

jag känner och gratta Peter och lyckönska honom.

2009-07-07 @ 18:29:17
URL: http://ullaunna.blogg.se/
Postat av: Mikael Gaunitz

Ska så bli.

2009-07-08 @ 11:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0