Lavendel ,Mattram,Ringblomma och kaprifol blommar

Hade jag inte vattnat skulle väl allt bränt ihop nu. Värmen bara steker på.
Upp klockan sex efter sex timmars sömn för att vattna och plocka jordgubbar.
Samma procedur.
Ömma fötter som jag trär in i sockar och tygskor som blir blötare och blötare
medans jag vattnar och drar runt den tunga jordiga slangen. Det klafsar svalt
och skönt tillslut men hellre det än att torka ut i sandaler.
Sliter mellan kvart över sju till elva på förmiddan, då jag hungrigt slänger mej
upp på cykeln med dagens skörd. Redo för havet.

Gårdagen gick bra som synes. T.om en idiot som jag begrep biljettmaskinen
och Mirre mötte på centralen. Vi gick i lite affärer och jag njöt av storstadsvimmel.
Kungsgatans indiska som jag längtat efter att gå till. Aktion av gatumusikanter
utanför i protest mot det nya förbudet. Föstes bort av leende poliser. Allt i
godan ro och kompromissvilja.
Godaste thai-maten på andra långgatan, vi satt i svalkan och vinden från den
öppna ytterdörren och käkade tofu i rödcurry,såg slipsmännen korsa gatan
med sina välklippta nackar,kavajbefriade iallafall med sina pastellfärgade
skjortor och blanka skor.
Sen promenerade vi. Det var som sagt en bit och hettan förfärlig och skuggan
var svår att finna. Hon bodde nära botaniska,området Ängagård var det nog.
Vilken tur hon haft.
Bo med vänner ,systrarna Anna och Elin, i det rosa huset. Mycket fest blir
det visst emellanåt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0