Utmattning

Försökte somna med öronproppar och korsdrag med festande grillande
grannar utomhus på ängen och med sina öppna balkongdörrar,
runtomkring, pågående musik och sorl.
Ökar naturligtvis min pågående känsla av alienation, men efter en
lång dag på Subbe med många simturer i de långsamma vågorna
hade jag nått en punkt av total urlakning som jag inte förmådde
lyfta mej ur. Hade varit uppe sex,på kolonin sju. Slagsmål med den
bångstyriga vattenslangen och sen sressad ner till "bodybalance".
Jag var slut.
Läste ut Lars Nore'ns dagbok och det var verkligen som ett avsked.
En relation som klipps av helt brutalt efter tre veckors intensivt umgänge!
Hemkommen efter alla härliga bad läser jag i tidningen om hur alla
småbåtar släpper allt sitt bajs i havet och blir lite illamående.
Visst vet man ju också att havet är fullt av kemikalier och gifter men
på nåt sätt blev detta så tydligt hur man smutsar ner, hur hänsynslöst
vi lever. Bortskämda barn som tar oss alla rättigheter vi kan komma på.
Drömmer om en renare värld...ett rent hav. En längtan som känns i hela
kroppen och själen .
Kanske även drömmen om ett helt hjärta. Ett kärleksfullt hjärta.
Det individuella livets mål. Just nu står jag långt ifrån det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0