Äter mycket krusbär medans jag skriver

Hemma efter ett kvällspass bodypump. Luften fuktmättad,frisk efter
ett regn men ändå tung som om mycket mer är på lut.
La på ett extra kilo i frivändningarna och det kändes inte jobbigt.
Överhuvudtaget gick hela passet så fort och nästan smärtfritt.
Börjar det hända saker?

Annars var bästa V här på middag med sin nya M. En alldeles
ny person man får lära känna! Och jag gillar honom!
       Annars en knepig dag, Packade för havet men vädret
vände så jag tog min nedpackade strandskaffning till sängen istället
och läste Ruth Rendell-deckaren där.
På kolonin hade det varit tjuvar. Majsblad och en halv omogen majskolv
låg slängt. Även ett potatisbestånd hade dragits upp,där små ofärdiga
potatisar klängde kvar vid plantan.
Så onödigt.
Kolonitjuvar har en speciell liten plats i helvetet tänker jag, och såna
som drar upp nysatta plantor och bryter av nyplanterade träd.
Gårdagen  var också lite galet frustrerat med en massa samtal för
att jag skaffat ny mobil med abonnemang,men ville ha kvar mitt
gamla nummer (som inte var registrerat).
Idag skulle jag städa men det blev att jag fortsatte projektet med att
fota alla mina alster och sätta in dem i album på facebook.

Talade med min vän Johnny igår. Vi brukar tala om Livet. Lika
gamla är vi också. Pratar om förändringar. Så söta vi är,pratar
och pratar och pratar. Tror fortfarande att vi kan göra en stor
revolution i livet,ändra livsväg,byta miljö och personlighet.
Nu var jag dum och onödigt cynisk.
Klart att vi kan förändra oss.
Klart att förändringen hela tiden väntar om hörnet.

Kommentarer
Postat av: Vickan

Tack för den goda maten och trevliga samtal i din hemtrevliga ombonade lägenhet. Vi gillar dig oxå :)

2009-07-23 @ 11:33:26
URL: http://filmflykt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0