Sommaren dundrar vidare

Jo igår blev det en lång cykeltur till Rosie som bor en bit efter Grimeton. Hade
tvättstugan på morgonen och cyklade och öppnade och vattnade växthusen först.
Plockade sallad,persilja,rödbetor och en squash till Rosie.
La regnstället i cykelkorgen och det var tur.
Såg en grå regngardin över kullarna med skog åt Grimetonhållet.
Undras om jag hinner fram innan... hann jag tänka men minuten efter
träffade de första regnstänken pannan.
Blöt och andfådd av de branta uppförbackarna sista biten till Rosies stuga
anlände jag blöt och blev välkomnad av lurvige Moses.
Rosie fick bistå med handduk,cyklat barfota för att slippa
blöta skor på hemvägen.
Mat och prat, ett par regnskurar till och sen fick jag dra iväg.
Motvind.
Eftermiddagen fick bli vilsam, en snabb tur till kollo för gräsklippning
och sen soffan och "Walk the line". Jonny Cash-filmen som jag spelat
in från teven dan innan.
          Idag utomhusyoga i galen blåst. Mattan fick rullas ihop för den
bara blåste bort hela tiden. En utmaning som trots allt gav mycket.
Att göra balans-och meditationsövningar med pisksnde saltstänkta
vinande vindar kring öronen.
Bästa M hängde med hem på kaffe och det eviga samtalet om relationer.
Kanske kommer även bästa A hit också om en stund.
Måste ta mej hem till teknikvänlige svärsonen så han kan visa mej
min nya telefon.
Som livet har blivit? Jag är fortfarande häpen. Förra året vid denhär tiden
ägde jag varken mobil eller dator,en gammal vanlig kamera med rulle.
Nu fotar jag varje dag, facebookar,bloggar och sms:ar
Vet inte om det ökar min livskvalitet, men det är en förändring iallafall
och jag är lite mer i takt med min omgivning och med den tid jag lever i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0