Min katolska inställning till växtligheten

 När ösregnet kom satte jag mej i stugan en stund och drack upp
det sista kaffet ur termosen . Det såg inte ut att
minska så jag fick hitta nåra gamla paltor som hängde där och
ta på mej för när jag cyklade dit i morse var det shorts-och-linne-
väder.
Tydligen är jag en männska som starkt behöver kontroll och struktur
för den här årstiden stressar mej maximalt.
Kan inte njuta om det inte är ordning omkring mej och den sidan
krockar med "den katolska mamman".
Det är min inställning när små plantor av dill,ringblomma och vallmo
börjar spira här och där,  låter dem få komma,men klarar
sen inte riktigt upp det. Det blir den starkastes rätt som får råda
i min trädgårds mångfaldiga skara.
Lite birth-control vore inte fel alltså. Just nu är det italiensk stor-
familj i min trädgård där alla skriker,gapar och gestikulerar vilt.
Själv är jag den utschasade mamman som försöker se till
att inte de minsta blir nedtrampade totalt.

Min vän Johnny ringde häromkvällen. Han hade fastnat i ett
hopplöst källarprojekt som krävde att han skulle ha fler hant-
verkskunskaper än han förfogade över. Hittade en flaska gin och
så ringde han mej istället. Lite kul.
Hade deg på händerna och klämde luren mot örat med axeln
och pratade livet igen.
Själv grubblar jag över Tiden. Det gör jag alltsomoftast. Försöker
förstå Tiden. Alla aspekter av den.
Cyklade stressad från kollo och tänkte att jag måste sluta omfatta
All Tid bakåt och framåt som jag gör och istället försöka samla
ihop tiden till ögonblicket istället.
Och ibland blir det så lustigt kollektivt! Låg på damernas och
väntade på att soldiset skulle ge sig och himlen klarna. Fragment
av samtal når mitt öra och allt kvinnorna pratar om känner jag igen
som mitt eget. Som om vi går i samma upplevelser,samma tankar
och processer.
Tiden koncentrerar sig,vässar sig just nu,målsökande.

Trevlig grillning med min "nya släkt". Ibland är jag så lycklig över
min nya unga släkt,för den gamla har dött ut. Denhär nya är pratsam
och energisk och vi har hur många motsättningar som helst men
det är rätt kul för det mesta ändå.
I helgen lånar vi lägenhet i göteborg. Älsklingen fått tag på U 2 biljett
så vi kan ha det lite mysigt i annan miljö. Hinna träffa Götet-dottern
om hon hinner mellan jobben.
Bad Johnny lägga en blomma på Marianne Hööks grav och hälsa
så gott,för hon är begravd i Sunne där han bor. Men han kanske
glömde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0