Juli,din slampa!

Stått i växthusets virrvarr ,bladat av och knytit upp,avlivat långa
feta tunga sniglar och funnit de första oundvikliga spåren av mögel.
Åh Juli,du svåraste av alla månader,varför ska jag älska dej när
hela sveriges land hyllar dej?
Bladverket mörknar,fåglarna tystnar,t.om lindarna har slutat blomma
och spela ut sin ljuva ljuva doft som jag älskar så.
Juli,du vulgära primadonna,du hyllar Dionysos,hela landet super ner
sig,du vräker dig i excesser,påstår dig njuta av din  promiskuitet...
Är det bara jag som önskar lite ordning och reda i denna svajiga
högljudda tid? Lite struktur när allt växer för mycket,för högt,för brett.

Solexemens tid, det kliar och flagnar,insekter sticks,nässlor bränns,
brännmaneterna pulserar sig framåt kusterna.
Om det inte är förbränd sorglig torka regnar juli bort, som nu.
Luften är så mättad med fukt att det är som att röra sig i vatten.
Handdukarna och badkläderna vill inte torka,huvudvärken ligger
och tynger pannan.
Nej juli jag orkar inte med dej och har aldrig gjort det. Du och jag är
inkompatibla,du ger mej utslag i själen,gå bort och bli älskad av
nån annan,det är så många som vill ha dej  ändå.

Kommentarer
Postat av: Vickan

ja, fy tusan. Jag är en av dem som trott att jag älskar juli men nu när man är totalt snuvad växer avskyn och längtan till den krispiga hösten. Hur många chanser ska juli få? Tyvärr kommer jag nog att krypa för juli nästa år med. Solsucker som jag är. Kanske en vintersolsemester som kompensation.

2009-07-30 @ 12:56:57
URL: http://filmflykt.blogg.se/
Postat av: ulla

tycker verkligen synd om er som har semester nu och

ser den regna bort,själv kan jag ju någorlunda passa

de små solchanserna. Jag försöker lära mej juli,hur

man bär sig åt, men jag vet inte om jag nånsin kommer att kunna handskas med henne. En sån ohanterlig

glupsk och vulgär månad!

2009-07-30 @ 13:55:43
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0