Einstein

Tränar och syr lådor. Läser om Einstein.
Alltså fysik är väl inte mitt område precis, men läser med intresse
vad som gör ett geni.
Om vi nu hoppar över det där med intelligens som ju är en förutsättning.
(Det där med att han inte fixade matten i skolan är tyvär en myt.)
För det första var han oppositionell och anti-auktoritär.Alltså var han
inte rädd för att sticka ut hakan och tänka annorlunda.
Han hade mycket lätt för att koncentrera sig, hålla fokus på problem
han var intresserad av att lösa.
Och han tänkte i bilder. Det var bla så han arbetade sig fram till den
berömda relativitetsprincipen.

Såg att Marcus Birro lägger ner sin blogg. Så synd. Men han står inte ut
med all skit och allt hat han får ta emot.
Så farligt att vara pretantiös och känslosam. Som Ranelid. Fast han har ju
kört varvet runt nu och håller på att bli folkkär. Det blir tydligen de som
håller ut och inte tummar på sin stil och integritet. Till slut till slut.
Se på Kristina Lugn! Jag minns (så gammal är jag) hur utskälld och
hatad hon var när hon och Jörn Donner och nån till mer var det nog
hade ett teveprogram, där Donner rökte hela tiden och Kristina
gömde sig bakom sin slitna hårgardin och talade lååångsamt.
ATT folk retade sig! Det var helt enormt. Och ingen av dom gjorde en
fluga förnär, faktiskt. Dom bara var sig själva som dom var.
Men nu tror jag nog att Kristina Lugn hör till de absolut folkkäraste
poeterna.
Så om Birro bara har lite is i magen kan nog hans belackare få skiten
de slänger i ögonen själv. Bara vänta tills vinden vänder...

Att klara av att ta lite skit.
( Fast jag...jag, prinsessan på ärten måste vara rädd om mitt skinn för
det är så tunt så)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0