Mitt i jordgubbstiden

Upp halv sju igen och skynda skynda innan det blir för varmt.
Fram med slang och vattenspridare, plocka jordgubbar och kamomill.
Dill, sallad och fänkål.Rosorna blommar övermäktigt.
Min sorg över att ingen ser deras skönhet mer än jag mildras när jag
fotograferar dem. Konservera tidens flyktighet.
Längtar och längtar efter ett hus med en trädgård.
En koloni är trots allt  något man åker till och åker ifrån, inget man
stannar i. De fridfulla stunderna är ganske få.
Snart snart vill jag vara på en plats och stanna där, ta emot gäster
och bara vara.
Annars en doft av sorg i blomsterlandet.
Ifrågasättandet av relationer.
Har stora krav och förväntningar på vänskap. Men när jag inte väntar
mej något längre sker ingen utveckling och då tar min kärlek slut.
Undrar fortfarande var min "flock" finns.
Döden kom upp i mitt tarot, men också bägaresset, den nya sfären,
ett känslornas vatten.
Själv är jag det stora slutkortet, Universum,saturnus, disciplinen att
utvecklas och befrias genom lidande. Yttersta utposten.
Nu kom älsklingen, nyduschad och fräsch. Var uppe klockan fyra och
jobbade men nu hinner vi ta oss till havet som alltid finns där och väntar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0