uppladdning

Jobbat intensivt på kolonin från halv nio till tre. Satte deg
på morgonen som jag bakade ut till brödbullar på plåt
medans jag slevade i mej nåra gamla rester. Tvätta av
jordiga ben och fötter i duschen och degrester från händerna
innan jag cyklar som en dåre för att hämta lilla A.
Nu börjar det kännas kul att ha midsommarfest på kollo.
Vill ha fint nu när det för en gångs skull kommer folk.
Fast vi får duka utanför grinden för att få plats på gångvägen.
Min gräsmatta är minimal.
Vädret är den besvärliga faktorn,ladda upp med filtar och
varma kläder, men om regn?
Det får ordna sig på  nåt sätt.
Vill vara hoppfull och glad. Kanske är jag det.
Ska ta många kort.
Fåglarna tar jordgubbar fast jag har nät!
Ont i ryggen efter hundraelvatusen böjningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0