Salt och solbränd

Solat tre dagar i rad. Nyss hemkommen från havet där jag skapar min
privata sfär, min kupa  bland alla tjejer,damer,kvinnor,tanter. Där ligger
jag med min Lars.
Dvs Norens svårmanövrerade supertjocka bok med mjuka svarta pärmar.
Jag följer hans förälskelser i unga skådespelerskor, förälskelser som han
sen inte förmår följa upp, han känner sig för gammal, för sjuk, för utlevd
för att börja nya relationer, håller på att skilja sej. Tycks nästan ångra sig
men märker att han vill bo själv.
Jag följer alla hans göromål, affärer, arbete,skrivande, möten med människor,
många resor, massor av shopping, det tror man kanske inte, men han är en
stor konsument! Jag följer med hans arbete i trädgården på Gotland, hus-
renoveringar, tandoperationer och städande och röjande.
Ett liv.
Blir stimulerad av dagboksformen,mitt eget idoga dagboksskrivande genom
åren, dethär blogg-skrivandet...

Går annars upp tidigt vid sex, imorse av tvång för jag hade så jäkla ont
i ryggen. Fick gå omkring en stund innan allt kommit på bättre plats i kroppen.
Iväg till kolonin, öppna och bära kannor av vatten till växthusen,tjuva tomater.
Sen börja vattna med spridaren som jag får flytta hela tiden för den tar bara
ett litet område i taget, men å andra sidan blir det genomvattnat där den står.
Plockar jordgubbar, kamomillblommor, sallad, dill. Fänkål,ett par små rödbetor
och morötter.
Lastar cyklen och i korgen finns buketter av pioner och rosor som jag tar hem.
Men sommaren är jobbig för en neurotiker som en ann.
 Det är för mycket av allt. Vem har kallat sverige för landet lagom? Det är bara
så fel. Vädret är ju helt extremt,allt som ska hinnas med och njutas av den korta
sommartiden blir övermäktigt.
Jag slåss med vattenslangen, svettas och känner mej allmänt agressiv och
fientlig men jag tror att det ser ut som jag njuter och är lycklig där jag går på
min koloni bland blommor och bland blader.
Kom ihåg att det var Kain brodermördaren som odlade och inte Abel!
Vi är inte så fredliga som vi ser ut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0