Bodypump till hårdrock

Tränat som fan. Regnet öser ner.
La på lite mer idag, två svettdroppar ligger som runda pölar
på min plats. När jag tror att jag inte ska orka  ruskar en kall
rysning tag om mej och jag orkar,
Svagast i axlarna, kanske påverkat av ett nyckelbensbrott för
några år sen.
Går det att transformera sin kropp vid femtioett års ålder?
Började träna strax innan femtio och det har hänt en hel del, men
man kämpar mot den allmänna entropin och muskelnedbrytningen.
Ikväll ska jag bryta ner lite hjärnceller.
Det billigaste rosevinet  från systemet väntar och vi ska på fest hos J.
Kanske skulle denhär bloggen vinna på lite fyllebilder?
Mitt bland alla blommor och blader.
Igår en lång cykeltur till bästa A som fyllde år.
Goda smörgåsar och en liten kant budapest. Avslappnat prat på
den sköna altanen.
Om husköp,sälja eller inte. Flytta tillbaka till stan? Svåra beslut.
Fast jag i mitt svarta hjärta tänker: Jäkla i-landsproblem,den som ändå
hade ett hus.
Täckte alla jordgubbslanden med nät,för nu är trastarna sugna.
Häromdan när jag kom till kolonin möttes jag av tre små pigga blåmesar
på besök. Var det ungarna från hålet under mitt stugtak?
Jag tror det.
Det idoga regnandet gör mej mild och ostressad. Syr på mitt täcke.
Använder äntligen tyger jag sparat i hundra år. Det jag sytt på maskin
blir för snett. Nu sitter jag på golvet och syr för hand.
Jag har inga kunskaper, är inte särskilt händig eller duktig men envis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0