Utomhus-yoga

Vaknade halv sju och hörde nyheten om Michael Jacksons död.
Okej.
Biografierna över honom och spekulationerna kommer väl nu bli
massiv media-industri. Fharah Fawsett var tydligen också död idag.
Cyklade och öppnade och vattnade växthusen. Gurkplantorna börjar
äntligen växa av värmen nu. Träningsklädd cyklade jag ner för att
delta i en gratis utomhusyoga jag hört om. Så lägligt nu när vi fått
klara oss helt utan yogapass denhär terminen eftersom ledare saknats.
Det var speciellt att vara utomhus. Ha den kraftiga varma östanvinden
om benen i "trädet" och få solen i ögonen under "triangeln".
Konflikt med min bästa A. Så kan det gå under stressens skugga.
Jag är varse min kritiska tunga, ändå släpper jag fram så lite...
Man kanske yppar 90% av vad man tänker , kanske skulle man helt
sluta, hålla inne med de resterande procenten...
Bättre att göra sig oberoende, tänker jag när jag cyklar hem i varm
motvind.
Äter nåra jordgubbar ur kylen och cyklar sen ner till en timmes bodypump.
Och den var härlig!
Bästa sättet att få ut min Mars-energi. Agressions-och viljeplaneten närmar
sig en kvadrat till min sol. Över på nåra dar men brukar märkas.
Cykla hem, packa mackor kaffe och burk med gubbar.
Äntligen ner till havet.
Har inte blivit varmare, vinden driver ut det uppvärmda vattnet så nu
är det nere i 15-16° igen.
Läser Noren. Nu är han på banan igen. Ny förälskelse som han närmar
sig med övertygelse och tillförsikt. Hon är 24 år yngre än honom.
Läste att Lundell var singel igen, en annan man som väljer ungt.
Vad ska man säga?
Uppskattar ärlighet framförallt och den finns ju i dagboken, sen kan
man tycka  en hel del och analysera om man behagar.
Man kan också tycka att det är sorgligt på nåt sätt.
Jag sätter en deg,skapar tvärdrag och tänker att man inte ska vara
rädd för livets förändringar. Förstå vad som händer och hålla ögon
och öron öppna.Beredd att ta klivet när vindarna vänder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0