Vad mycket man hinner

när man kommer upp tidigt. Att ha blivit morgonmänniska har sina fördelar.
Har hunnit tvätta klart i tvättstugan och varit på kolonin två gånger!
Slängde in tvätten i maskinerna klockan sju och cyklade och satte igång
med vattning. Efter en timme cyklade jag tillbaka, tog ut tvätten stack upp
i lägenheten och fixade kaffe och smörgås och cyklade tillbaka till kolonin
och fortsatte vattna och rensa medan tvätten torkade i tumlaren.
Jaa tänk vad det hade förenklat om man hade hus med trädgård så slapp
man flänga såhär.
Tackochlov cyklar jag till kolonin på sju-åtta minuter och jag får väl en massa
motion antar jag.
Nu är klockan halv elva på förmiddan och det mulnar på. Skönt faktiskt.
Mycket sol är stressande.
Vaknade fem i morse igen och denhär gången ältade jag inga problem men
låg och tänkte på en konstig sak.
Sånt här har hänt förut att man liksom sakta stiger upp ur sömnen med nån
konstig ide´. Var kommer såna idee´er ifrån egentligen ?!
Eftersom jag alltid dras till övernaturliga och ockulta förklaringar vill jag tro att
ideerna kommer från det hinsides.
Hursomhelst tänkte jag att jag skulle odla mossa i former gjorda av hönsnät!?
Var kom det ifrån?
Tja,ska jag göra det? Är väl sådär sugen på att testa.
Kanske skulle just den ide´en  leda till en alldeles fantastisk framgång,kanske
skulle jag bli stor inom "mosskonsten". Vem vet?

Kommentarer
Postat av: Mikael Gaunitz

Måske. Ingen dum idé !

2009-06-02 @ 14:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0