Årstiden som är lite för lång

Jo man märker en viss utmattning denhär tiden. Stimulans utifrån uteblir,allt känns lite sjaskigt och
glåmigt,både insidan och utsidan. Initiativförmågan intar lågvattenmärke och jag har dåligt
samvete för att vi såg alldeles för mycket på teve i helgen.
Borde plocka fram sålådor och fixa såjord. Paprika och lobelia bör  sås nu för de är långsamma,
snart tomater också och sen drar det hela igång och då får vardagen en helt annan puls.
Känner ett litet motstånd mot våren också för då är det så mycket annat jag inte hinner med.
Men hitintills har jag ju haft en god dag. Tränat power step och core,glad över att foten känns
bättre och tillåter mej att röra mej friare...men så gav knäet ifrån sej en liten protest.
Bästa A brukar prata om sin "fritt flytande ångest" som placerar sig än här än där.
Benägen att hålla med fast med kroppsliga symptom.
Bröllops-tavlan fortskrider,en beställning och jag tror den kan bli vacker och snart hämtar
jag lilla A.
Blötsnö faller från himlen och mildrar kanterna lite,träningskläderna hänger och torkar på
elementet.
Hade ett långt,gott samtal med J efter träningen,sånt bör en god dag innehålla,åtminstone
ett samtal med en vän. Rapport från singellivet bla. Bra att ha vänner som inte alla lever
på samma sätt,då blir det för inkrökt. Glad över att man känner folk i olika åldrar och
olika bakgrund.
Och en påminnelse från G (tack) att jag ju kan se teveprogrammet på nätet. Ja just det har
jag ju kollat en gång.
På tal om nåt helt annat,den här pärlan kommer från Byron Katie:
" Din fiende är en lärare som visar dig vad som ännu inte är färdigt inom dej. Så snart du börjar
försvara dig visar det att det finns områden där du fortfarande lider. Det finns ingenting
utanför dej själv,som kan motsätta sig dig  - det finns bara ett flöde, en rörelse som vinden".
Jag försöker andas in den motståndlösheten, göra mej mer genomskinlig,lättare ,mer för-
älskad i världen.
Nu ska jag koka lite soppa på gamla nässlor ur frysen.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag hittade dej och har läst hela din blogg. Tittar in i morgon igen. Sen ska jag överväga om jag själv ska börja blogga jag med! Sköt om dej! J

2009-03-02 @ 20:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0