vårtrött?

Dottern har hämtat lilla A och kvällen är äntligen här.
Så tråkigt att va så himla trött som jag varit idag.Borde cyklat till kolonin och
kalkat idag men det blåste så kallt. Tog en kaffe med vänner på stan istället,
biblioteket och  sen blåste jag hem i medvinden.
Ville bara vara hemma och läsa. Inte göra. Men då mår jag dåligt av att inget
blir gjort. En liten vårdepp?
Läste ut Pia degermarks självbiografi. Hon som sjutton år gammal fick huvudrollen
i Bo Widebergs " Elvira Madigan".
Minns att min mamma och jag var och såg den på bio och den slutade så vackert
med att hon fångade en fjäril och att man inte behövde se löjtnanten Sparre skjuta
ihjäl henne och sen sej själv.
Iallafall minns jag henne från alla veckotidningar sen, först överklassidyllen men
sen på senare åren var det bedrägerianklagelser,droger och  kriminellt umgänge.
Boken var dåligt skriven och mycket anar man mellan rader av sånt som aldrig
skrivs ut, men fascinerande  att läsa ändå.
Biografier och memoarer är fängslande och det lämnar alltid en känsla av förundran.
Så olika liv och öden kan bli!
Och att mitt i det som ser ut som framgång och högsta lyckan kan dölja sig en misär.
Som när Pia Degermark  åker ner till Cannes för att ta emot guldpalmen och i själva
verket är svårt sjuk i anorexi.
Nu vill jag bara bada och sjunka ner framför teven. Så tråkig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0