De långsamma planeterna

Uranus,neptunus och pluto tar sig i sakta mak runt vår
zodiak under levnadsloppet och beskriver på sin väg
genom husen vilka områden vi upplever transformation.
De går så långsamt att  det finns hus de aldrig kommer att
äntra,och det tycker jag är intressant att iaktta.
Själv har jag fötts med alla tre planeterna nedanför horisonten,
men nu har alla tre stigit ovanför.
Låg i morse och tittade på en väninnas horoskop där nu neptunus
under ett par år kommer att gå fram och tillbaka över ascendenten,
(den  yttre personligheten) för att sen slutligen komma in i det första
huset och där kommer den att stanna i över trettio år! Hennes första
hus är stort,nämligen. Men detta kommer givetvis prägla henne på
ett speciellt sätt.
Jag  måste leva riktigt länge för att kunna följa upp alla horoskop
jag samlat!

Att det regnar nu hela morgonen och förmiddagen är väl ganska bra,
så perfekt nu när jag i stort sett fått ner de flesta plantorna och fröerna.
Men jag blir lite rastlös av att inte få vara ute.
Ingen träning idag heller.
Men har planterat chiliplantor,satt mera salladsfrön och planterat om en
av mina två överlevande pelargonior. Satt en deg till ett "barnbröd" dvs
utan nåra nötter eller frön,så lilla A kan acceptera det. Havregrynsgröt
i brödet går emellertid bra och lite dinkel-och grahamsmjöl,men inte för
grovt.
Lillasyster Mirre ligger i sängen och spelar mobil-spel,förkyld och i ett
lite regredierat tillstånd. Ikväll kommer storasyster från sitt gedigna jobb
och ska bli bjuden på mat och den goda pajen.
Mina barn är rätt typiska för sin plats som syskon. Mirre mer benägen för
kreativ och osäker karriär. Storasyster, gift,fastanställd och politiskt engagerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0