Konstig placering

Av en trettonårig tjej med en massa killar som slår henne
och även antagligen utsätter henne för övergrepp.
Hon tar livet av sig. Säkert många anledningar till detta
men borde hon inte hamnat någonannanstans?
Och mamman som blivit handikappad efter en olycka och
därför inte hade vårdnaden trodde väl att hon var i goda
händer. Omhändertagen.
Har vi varit med om det förut?
Hörde att unga självskade-tjejer hamnade på rättspsyk till-
sammans med kriminella,psykiskt sjuka män.
Inte helt lyckat tycker jag och  gemene man . Men vad vet
väl vi? Eller?

Regnigt och socialt har det varit.
Igår lite familjesamling med bägge döttrarna och lilla A som
förtjust klättrar omkring på moster Mirre och kammar hennes hår ,
(trasslar till det ).
Jag bakar bröd,gör nässelsoppa och  steker pannkakor,diskar
och plockar,en riktig mamma-tant är jag.
Bästa Lasse dyker upp och blir satt i soffan och utfodrad med
te och nybakad brödbulle. Gott att se honom.

Vädret växlar mellan blåsigt och regnigt.
Nu har jag kikat på lite horoskop och dragit lite transiter för
nyvaknade dottern,fortfarande förkyld.
Jag mixar björnbär ur frysen med banan och häller i nyponmjöl
och vatten,så dricker vi det men nu är det dags för kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0