Lycklig lycklig

kommer jag ut från försäkringskassan och körsbärsblommen därutanför
regnar ner på mej som i en kinesisk film.
En effektiv kvinna med vackra bruna släta händer och vackra silversmycken
(vill ha såna ) fyllde i mina uppgifter så snabbt och duktigt att jag fick
motstå impulsen att kyssa hennes silversmyckade händer av pur tacksamhet.
Fullkomligt lättad och lycklig äntrar jag min gamla cykel och tar vägen förbi
macken med tryckluften och där kan jag pumpa mina däck.
Som en symbolisk handling kan jag återvända till mitt liv med schvung
i framfarten.

Jag är glad för att jag kan leva såhär i utkanten av välfärdssamhället,
men ändå i centrum av mitt eget liv.
Jag har inga många pengar men tillräckligt. Jag gör uppoffringar
men har ett liv med många kvaliteter.
Vad som kanske blir lidande är den i nutiden hissade egenskapen
flexibilitet. Jag måste tänka efter innan jag gör något. Resor är knappt
att tänka på. När jag började träna skippade jag fika på stan. Äter
inte ute om inte älsklingen bjuder.
Emellertid älskar jag flärd och kläder men ge-kås har billigt smink och
man kan alltid vänta på rea-tillfällen.

Moln tornar upp,ska cykla en liten stund till kollo men ta det lite lugnare
idag. Ta av mej mina "sta-kläder" de fina prickiga strumpbyxor och lilla
kjolen. Ta på de ingångna jordgråa kolonikläderna.
Så intressant på radion med Karin Johannisson bla. Vill läsa hennes
"melankoliska rum". Om psykisk ohälsa. Om de många unga som
nu blir diagnosticerade.
Alla dessa diagnoser, varje tid har sina diagnoser,vår tid har många
att välja bland.

Kommentarer
Postat av: Malin Bengtsson

Och jag frågar mig, vad handlar allt egentligen om? Var är drivet och vem driver på? Varför detta gamla evinnerliga behov av att placera saker, människor, människotyper, beteenden bla bla bla i fack. Och där sitter vi så till slut i vår säkra lilla låda och önskar inget hellre än att få bli utdragna. Och ut i ljuset svämmar fröken frågetecken? Ja, vem är jag när allt kommer omkring? Kanske bara en enkel homo ludienne med alltför stora anspråk på rörligt liv och lite go uppriktighet. Tur att du finns, Unna!

2009-05-14 @ 12:59:39
Postat av: ulla

Att du har stora anspråk är en av dina många goda

egenskaper, du driver och ifrågasätter,frustreras

och vill!

out-of-the-box!

Fast jag gillar ju som bekant lådor och fyrkanter...

(makes me feel safe...)

2009-05-14 @ 13:58:40
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0