Melancolia

Vaknade med en känsla av melankoli. Fick  i min uppvakning sakta
intala mej att allt var bra. Solen sken,jag ska öppna växthuset och sen cykla
ner på yogan.
Hade drömt om en sorg jag inte upplever. Det Förflutna. Gick och grät på
min barndoms gårdar.Vid havet tvättar jag kläder, ser en flicka som min
yngsta dotter lekte med för länge sen men hon ser likadan ut som då.

Säkert delvis en reaktion på att jag igår återigen hävdade som jag ofta
gör att jag inte är nostalgisk.
Då kommer drömlivet och berättar om ett sörjande , ett vandrande
i det förflutna.
Igår bojkottade jag både Robinsson och schlagerfestival,satt istället
och knåpade på Lilla A-lådan och lyssnade på en radio-dokumentär.
Vet i skrivandes stund inte hur det gick för det svenska bidraget men
lär väl höra det snart på nyheterna.
Tarot visar på en lyckosam förändring men oro i framtiden ändå.
Ja oron finns just nu.
Min lilla lilla sköra värld är lite lite hotad ( ja jag är prinsessan på ärten)
Koloniarrendet ska chock-höjas .
Mängden pengar som ska ut blir större men
inte pengarna som kommer in.
Hursomhelst - slutkortet i tarotupplägget var "den stora styrkan"
nio stavar.
Favoritkort.

Kommentarer
Postat av: Vickan

Nästa gång jag kommer kan vi väl lägga tarotkort!?

2009-05-17 @ 10:33:17
URL: http://filmflykt.blogg.se/
Postat av: ulla

självklar,filmflyktare!

2009-05-17 @ 17:40:00
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0