Mobilisering

Inför en social helg.
Först öppna växthuset på morgonen. Det har åskregnat inatt och
det ger nog speciell energi till jorden.
Jag är lite galen,men jag tar ett längtansfyllt "farväl" av min jordlott
eftersom jag bara kommer att göra sporadiska besök under helgen.
Cyklar genom skog och över kullersten till träningen.
Steppar och bodypumpar mig riktigt svettig i sjuttifem intensiva minuter
och äter ett äpple nere i omklädningsrummet och pratar med min
bästa A innan vi far som stressade små illrar till respektive aktiviteter.
Stan möter med en intensiv ström av bilar och jag parkerar min skramliga
springare utanför lågpris-netto.
Fyller på med mjölk,havremjölk,tvåkilos hushållsost och äpplen å bananer.
Mirre ska sova över och dygnet efter Alva. Jag ska agera Store-mor och
inte vara ensam förrän måndagmorron...
Kommer hem och plockar ihop tvätt,bäddar rent, dricker kaffe och mixar
björnbär-banan med nyponpulver. Äter lite nyttiga valnötter.
Och springer ner i tvättstugan och laddar in massor av tvätt.
då mitt i anspänningen och tidsklämmet kommer jag på -
så trevligt det ska bli att träffas!
Mina favoritmänniskor.
För idag blir det Lilla A- kalas och imorgon fyller Sven och jag får
träffa bästa B och hennes allra bästa Lars, och lilla A ska hänga
med mej och älsklingen hela dan.
Och såfort jag fått tvätten klar cyklar jag genom vackra skogen och
då sitter bästa V och Mirre där och käkar tårta.
Och Lilla A ska få lådan jag knåpat på full med smått och plock
och älsklingen kommer sen med möbeln jag målat i turkos och guld
och som han får ta i bilen.
Och så blir allt så bra så bra.
Och vill det sig riktigt jävla välplanerat hinner jag hem till "in treatment"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0