Njuta

Jo, en så njutbar dag. Vinden fortfarande sval men solen
är vänlig.
Barbent i kängor - turkos kjol, cyklar och stänger växthuset
och vinden smeker när jag cyklar i lövskuggorna.
Alldeles tyst omkring mej ikväll,läser Inger Edelfeldts vackra
gröna bok med sagor " Namnbrunnen".
Å vilken syster hon ändå är, följt henne har jag gjort,ungefär
jämngamla är vi, samma tycke och smak, tänker jag.
Träning - koloni - lilla A hämtning och passning, dagarnas rytm
och lunk.
Nytt corepass roligare än det förra som hade så himla mycket
sit-ups så man blev trött i nacken.
Roligare övningar nu men lika verksamma till bla Veronica Maggios
"Måndagsbarn",som jag älskar.
Som jag, ett måndags-exemplar.
"Måndagsbarn har fagert skinn"...men det har jag inte.
Det mesta är faktiskt frid och fröjd.
Den vita rosens knoppar inte så hårt slutna ,visar sina
vita knutna doftande kronblad mer och mer för varje dag.
Silverarven slår ut,vita blommor och grått bladverk,nickar
i massor i rabatterna.
Syrenerna fortfarande vackra. Liljekonvaljer i en vas på mitt
skrivbord. Lupiner i stor vas på köksbordet.
Deras doft är underbar, ganska subtil men ljuv.
Allt som skaver i livet finns kvar - men inte så påtagligt
just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0