snart snart...

Slår syrenerna ut i full blom. Häggen doftar ännu så det här är väl då
den berömda tiden.
Är hemma på en snabb lunch på linssoppan från igår uppiffad med
lite egen ruccola och rädisor från växthuset, ska tillbaka strax, fortsätta
rensa ogräs.
Gjorde det allra allra  tråkigaste nu i förmiddags. Lyfte på duken därunder
jag sått  morötter. Försöka urskilja den lilla lilla morotsämnet i den täta
mattan av ogräs. Pilligt!
Vattna efteråt. Minns killen, ovan odlare som en hel het sommardag
rensade och gallrade morötterna och kom tillbaka några dagar senare
för att se de dö,blasten ligga på torra jorden.
Tränade step och core en timme i morse. Sextilen mellan mars och MC
som jag har just nu hjälper mej att förstå mina muskler.
Små smärtor här och där som låter lite och väsnas för att sedan vika
undan. Balansen mellan att lyssna på kroppen...men inte gå med på
dess undanflykter och klagolåtar.
Program om poeten Charles Boudelair (ev felstavat) på radion.
Skönhet.berusning,flirt med döden...
Nip-tuck igår mer och mer flippat.Lesbiska Liz och kvinnojägaren, den
cyniske Christian.? Men jag gillade Liz´s tal till honom i dörröppningen.
Ja det är iallafall en serie som lyckas uppehålla dramatiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0