post-fest

Borde väl va glad för att det blev så mycket rester över efter Tord-kalaset
så jag slipper laga mat,men rester är tråkigt. Inom ajurveda innehåller rester
mycket "ama", alltså dålig energi, så  jag tänker alltid på det.
Mycket fett blir det också.
Jaja.
Tränade iallafall efter en vilsam söndag. Efter att ha återställt ordningen och
ställt möbler tillbaka till sina platser och tagit ur inläggsskivan från det gamla bordet
så blev det en teveeftermiddag med monepytons flying cirkus på tv 4 komedi.
En kanal jag knappt visste jag hade.
Så jäkla underbart att se det ena efter andra programmet. Minns hur man bara
skrek rätt ut när det efterlängtade programmet tog slut,förr när de gick.
Neeeejh inte redan.!
Vi hade inte så mycket kul då... för länge sen.
Ett monte phyton i veckan, lite Hylands hörna, Staffan Westerberg med sina
talande sockar och potäter.
Helgonet och snobbar som jobbar.
Men mycket bra teveteater faktiskt.
Well well,man blir påmind av tiden som går en jubileumsdag som idag med
firande av murens fall.
Tjugo år sen? Känns som i förrgår ungefär.

Festen blev bra iallafall med vårt väl blandade sällskap.Kul att han fick bli så firad
och så himla många fina presenter!
Ut och dansa sen lite på Harrys. Länge sen jag var där sist och nog blir man
lessen när man upptäcker att där inte har hänt nånting!.Va ska de ha
en discjockey där för när det ändå bara är exakt samma låtar som spelas.
Klagar man får man bara höra att det är det folk vill ha.
Bättre musik på träningen än där...

Förresten såg jag en bra film på fyran igår. " Breach". En spionhistoria baserad
på verkligheten. Blåtonad , spännande under en lugn yta, nästan helt bara i
kontorsmiljö. En älsklingsskådis, Chris Cooper. Jag älskar hans slitna bittra
ansikte med påsar under ögonen. Smala misstänksamma ögon.
Mmmm. Vet inte varför jag tycker det är så himla vackert.
Det slår vilken botoxad hollywoodhunk som helst.
Nu har jag intagit mina rester framför datorn.
Måste skynda för att hämta Alva-halvan på skolan.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0