Det retar mej

Att det inte syns mer att jag tränat som en dåre i två år. Att alla
fettkuddar  numera är utbytta mot muskelkuddar!
Dom ser ungefär likadana ut.
Och magen putar lika fin och god som vanligt.
Svälta mej dvs gå på diet är uteslutet,mat är mitt bränsle,
att vara hungrig är tortyr. Att byta kolhydrater mot protein är
faktiskt mycket en ekonomisk fråga,det blir mycket dyrare
och jag har alltför mycket tankar som jag fortfarande tror på,
att för mycket protein är hälsovådligt.
Fast bönor är ju billigt protein förstås...men trist.
Så jag får gilla min kropp som den tenderar att vara, ingen
smal sylfid...
Blåsten har avtagit och bara en plastruta hade fallit ur växthuset,
och den gick lätt att fixa med byggtejp.
Inte som under andra stormar som dragit fram som tvingat mej
ut på bygden kring kolonin för att leta rutor.
Tränat och handlat och besökt biblioteket, haft en skön eftermiddag
med målning och radio.
P 1-programmet "biblioteket" tog upp en författare vid namn Aris
Fioretos som jag ska kolla upp.
Klara Simmergren var värd istället för Annika Lanz, vilken trevlig
överraskning. Å va man gillar henne.
Känns som en ann.
Och ikväll säger vi adjöss till de svenska Hollywoodfruarna,med
lättnad. Visst var det kul att få inblick i de här lätt konserverade
blondinerna men mer än lätt underhållning var det inte.
Deras liv väckte ingen avundsjuka hos mej iallafall,känner mej
bara mer privligierad i mitt egna begränsade lågstatus-liv, mer
fri och njutande, utan äkta smycken, utan fina bilen,lyxiga huset.
Och blondin är jag alldeles ändå, av födsel och ohejdad vana!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0