Luftslott

Hemma efter träning, full med kaffe och smörgåsar, nu kan jag börja
måla. Laddat upp med ljudböcker. Lyssnat klart på "Sista vintern" och vart lite
missnöjd. Dog kommisarie Winter eller? Fast det är väl bra med ett slut som är
lite tvetydigt. Skulle pengarna sina för författaren kan man alltid återuppliva
sin gamla hjälte och knåpa ihop en ny historia.
Hörde "Hollywood hills" med Markus Krunegård på radion, den gillade jag.
Han har en skön röst.
Målar på mitt "skräckhus",det känns som jag bygger det, sten för sten.
Kan ju inte tänka. Det är min minst utvecklade förmåga. Just nu svävar
pelarna i luften ijämte trappan. Hur ska jag få dem att landa?
Envist  petar jag dit stenen,en efter en. En riktig konstnär gör några svep
och skapar illusionen av en tegelvägg. Antar att man är nån slags naivist,
har dessutom ett slags motstånd mot att lära mej måla.
Jag leker ju bara och kommer in i en vilsamhet och harmoni när jag petar
och pillar,som att brodera eller nåt.
Igår Hype om trenden att pyssla och skapa själv. Halååå, här har ni en!
Sen lite lyxfällan som fick gå medans jag målade.
Det är så jäkla tillfredsställande.
ställer jag iallafall inte till det.
Fast jag växte upp med en mamma som alltid köpte på avbetalning.
Trodde att det var så man gjorde. När jag blev vuxen förstod jag att man
kan ju hellre spara själv först och sen köpa. Det blir mycket billigare.
Men i lyxfällan löser sig allt så himla bra. Kan det verkligen gå
så lätt att reda upp flera års samlade skulder? Och hur roligt har det där
paret i längden sen. Jag tror det blir skilsmässa.

På tal om att leva i en illusion:
Neurotiker bygger luftslott
Psykotiker bor i dem
Psykiatriker tar ut hyran.

Skrivet av okänd.

Tittar på planeterna i mina efemerider. I februari 2011 ser det ut som
om vi kan flytta till ett hus,Tord och jag.
Snacka om att bygga luftslott. Men ett luftslott kan väl vara som en
inre ritning för ett verkligt?
Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0