En aspekt av Murphys lag

Är att det nästan alltid är vackert väder när jag har tvättstugan.
I en förhoppningsfull framtid hänger jag tvätt ute! Hela mitt liv
har jag tvättat i olika tvättstugor och lidit när jag varit tvungen
att vrida på konstgjord värme när det varit perfekt torkväder.
Idag har jag en hiskelig fart och energi. Läste ut Alex Schulmans
pappabok till frukosten och fällde en tår i kaffekoppen.
Han beskriver väl och enkelt hur de är på väg hem i bil efter
pappans begravning:
" ...En bil dränkt i tystnad. Fyra i familjen Schulman har just begravt
den femte. Ljudet av mamma som tänder en cigarett.
Känslan av triumf över att inte bryta ihop.
Det tog fem år för mig att inse att den sanna triumfen ligger i
att faktiskt göra det."
Efter det cyklar jag ner till mitt en-ochenhalv-timmes
ordinarie fredagspass. Kändes fint.
Cykla hem och fixa kaffe, kolla facebook och så kommer Anna på
besök.
Ner i tvättstugan.
Till kolonin som bara delvis drabbats av frosten. De flesta tomaterna 
tog jag hem i förrgår,gröna som gula men en del fick hänga kvar
som en chansning. Frosten har bara tagit lätt, en del krasse och
squashen såklart.
Nu svepte jag in den återstående romansalladen i fiberduk och
tätade springor i växthuset med gammal trasig fiberduk.
Cyklade hem med morötter och vitlöken som legat och torkat
i växthuset. Ner i Tvättstugan och  sen laga mat.
Som jag skyfflar in medans jag lyssnar på ett helt suveränt
"spanarna" på p 1.
Nu iväg för att hämta lilla A.
Stilla. soligt perfekt höstväder.
Ikväll filmen om broder Daniel!

Kommentarer
Postat av: Mikael Gaunitz

Eddie Murphy

2009-10-06 @ 10:59:13
URL: http://www.mikastankar.blogspot.com
Postat av: ulla

Tänker nog på lagen om alltings jävlighet: Ramlar

smörgåsen så hamnar den garanterat med smörsidan nedåt.

2009-10-06 @ 15:45:41
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0