Ett träd har blåst ner

härutanför och jag tänker att det ger bättre feng shui. Bättre utblick
mot sydväst,mindre begränsningar...
Jag är ingen expert på dethär men det är kul att foga in i sin tankevärld
sådär lite lagom. Som att alltid fälla ner toalocket så inte pengarna
försvinner ur huset. Vardagsmagi.
Man kan också helt enkelt tänka på tillvaron som en dröm och tolka den
som man tolkar en dröm. Då är ju huset du själv, din kropp och ande,
håll det friskt och välvädrat,fyll det med allt du älskar och ta hand om
det så väl du förmår.
Fast jag fengshuiar inte som det står i en del böcker,som att man ska
göra sig av med allt man inte använt det senaste halvåret. Att man ska
rensa.
Jag rensar inte, jag samlar och sparar.
Men så har jag också allt.
Min inre arketyp är containern!
Allt vill jag innehålla,allt vill jag ta hand om, bunkra upp och förvalta.
Hela världen och alla tider vill jag låta flyta genom mej och min enda
önskan är att min container-kapacitet ska öka.
Så länge jag förmår hantera allt så är det ju okej.
Ingen funkismiljö för mej inte, sådana miljöer gör mej uttråkad på
fem minuter.
Men visst, folk som bor så lägger kanske större vikt på att umgås.
Att umgås är överskattat känner jag ibland.
Det är så mycket lättare att älska mänskligheten på lite lagom avstånd.

Kommentarer
Postat av: fika-tobbe

woody allens senaste film "whatever works" är en liten pärla

2009-10-05 @ 13:36:25
Postat av: ulla

Ska jag komma ihåg,fast jag ser nästan all film på

teve av sparsamhetsskäl, så jag väntar tills

den dyker upp på nån kanal,gillar Allen!

2009-10-05 @ 15:49:28
URL: http://ullaunna.blogg.se/
Postat av: Vickan

Du, det här med träd och dålig feng shui känns rätt. Jag tycker att mitt kök känns tungt och det är en hel skog utanför. Grönskan suger lixom ut energin ur rummet, konstigt nog, det borde vara tvärtom kan jag tycka.

2009-12-04 @ 17:33:13
URL: http://filmflykt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0