Som jag vill ha det

En lugn höstlovs-vecka, en sån tid jag längtar efter när livet är
hektiskt. Ingen barn-passning, inga bestämda tider mer än mina träningstider.
Tar en och annan cykeltur och handlar eller biblioteket för att få luft och rörelse,
annars har jag bara suttit och målat. Helt underbart.
I princip målat klart hus-tavlan som blev ett barockpalats i sextonhundratalets
Venedig.Bläddrat i många av mina böcker och känt mej inspirerad och vill
väldigt mycket men tiden räcker ju inte till allt jag vill och önskar.
Idag är det emellertid klart solsken och jag har inte varit på kolonin på länge,
så det blir nog att klä sig och dra dit. Slita ner tomat-och gurkplantor och göra
fint i växthusen. Ska bara vänta tills solen stigit och värmt upp lite.
Väntar på vaktis som får fixa mitt badrumsavlopp som stoppar igen med jämna
mellanrum.
Tord och jag har ett nytt favoritprogram i "Arga snickaren"
även om man kan bli lite trött på upplägget som är samma som Lyxfällan:
Utskällning-uppläxning-fixning. Men det är ju så tillfredsställande när allt ordnas
upp.
Samma djupa behov som gör att "folket" älskar deckare. En tydlig lösning, ett
enkelt svar,en mördare, ett mysterium som löses.
Så annorlunda det verkliga vanliga livet med alla sina komplicerade existensiella
problem,sina mångfascetterade tolkningar och lösa trådar.
Allt ordnar sig inte på slutet. En massa relationer som hänger i luften och aldrig
blir utredda,saker man aldrig får reda på ,hemligheter som fortsättar vara dolda,
möjligheter som inte uppfylls...ja livet helt enkelt.
När det är dags för "True blood" går älsklings-Tord och lägger sej för
han är lite känslig och skör,bara inledningen där det finns en gapande orm får
igång hans ormfobi. Jag älskar det helt geniala collaget av bilder från södern
och ledmotivet, det är så jävla snyggt.Och ger onekligen en bild av en speciell
sorts ondska och depravering,så jäkla bra gjort.
Ser annars fram emot den svenska serien.. hette den bara "morden" iallafall
som en fortsättning på "graven". Den serien var så väldigt bra med många bra
svenska skådespelare. Särskilt ser jag fram emot att återse Göran Ragnestams
storögda stirrande look,och Kjell Bergkvist är go att se.

Annars längtar jag bort ifrån grannar. Nån granne i huset har börjat ta nattbad
och halv ett på natten får jag lyssna till hur grannen fyller sitt badkar så det dånar
i hela huset. Men jag är kanske den enda med lättstörd sömn.

Kommentarer
Postat av: Mikael Gaunitz

Det e la dax för Ulla att börja skriva i en spalt i Varbergs Posten!

2009-11-01 @ 13:18:04
URL: http://www.mikastankar.blogspot.com
Postat av: ulla

Hur menar du nu? En komplimang?

2009-11-04 @ 09:15:55
URL: http://ullaunna.blogg.se/
Postat av: Vickan

Oh ja, true blood collaget är assnyggt! och bra låt! Men har du sett dexter? Aldrig har så god mat sett så makaber och äcklig ut!

2009-12-07 @ 22:02:01
URL: http://filmflykt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0