Hade inte tänkt

träna imorgon, men nu efter att ha sett Naomi Rapace på bio tror jag nog
ändå.
Som en liten målsökande hämndmissil fortsätter hon sin svartögda för-
förelse av biopubliken och jag blir också förförd såklart.
Hon är ju så himla effektiv. Envis och målinriktad,smart med fotografiskt
minne och inte så himla upptagen av relationer, diskussioner och mat-
lagning som vi andra dödliga. Inte städar hon heller men röker väldigt
många cigaretter.
Jo vi följde i den stora massans spår och drog på bio,
nån gång får man ju gå i takt med sin omgivning.
"Flickan som lekte med elden" var bra. Tyckte de lyckats få verklighets-
prägel på många scener. Blodet känns verkligt,biljakten också och
miljöerna. Kolla in skräpet på bordet hos "the bad guys". Eller möblerna.
Sånt känns genomtänkt.
Mikael Nykvist ser gosig-mosig ut och Lena Endre visar upp en normal
lite pösig kvinnomage,sånt är skönt och långt ifrån Hollywood.
Inte illa alls.
Och spännande. För jag har varit motvalls och inte läst boken,trots
att jag läser det mesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0