venus sextil månen

Skapade en god och tillfredsställande dag. Trots att min tappade nyckel
fortfarande saknas.
Igår försvann den nånstans mellan cykelstället och affären,otroligt störande.
Symboliskt så det stänker, nu när jag så längtar efter att flytta härifrån.
Min fina trivsamma lägenhet tycks mej nu så färdiglevd att jag likaså
kan slänga bort nyckeln...
Cykelvändor till områdeskontoret, ringa in stackars älsklingen som fick
lämna jobbet och komma på stört för att släppa in mej. Cykelvända
tillbaks till affären för att fråga om den fanns där.
Och oändliga rekapitulationer i tankarna. ( jag höll nyckeln där
tillsammans med cykelnyckeln, hängde ett par mattor över pisk-
stället,slängde nyckeln ovanpå väskan i cykelkorgen...)
Letande i buskarna runtomkring flera gånger.
Idag gjorde jag om alltsammans,till områdeskontoret,affären och
sen till polisen där jag fritt fick rota bland oändligt många tappade
nycklar upphängda efter månaden de kommit in.Icke min dock.
Köpte en trisslott och vann femtio kronor. Gick in och köpte en till
och tog resten i pengar,för min plånbok var så gott som tom.
Vann femtio kronor till och tog pengarna. Så nu har jag 75 spänn
istället för de trettio som låg där från början.
Månen och venus ihop blir magnetiskt och höjde upp den saturnus-
kvadrat som annars stämmer ner veckan.
Lite plåster på såren.
Sen var jag på kolonin resten av dagen och eftermiddan vart så
underbar.
Jag fick reda upp en liten bit av allt det igenväxta, gräva,kratta,
gräva, kratta. Klippa ner jordgubbsplantor och rensa bland revor.
Njuter av mina nya muskler jag skaffat mej och mår så jäkla bra.
Hann jättefort koka lite bönor och steka lite squash och sallad
och vräka i mej innan jag stack iväg för att passa lilla A.
Hon var sjuk och gick omkring i sin röda pyamas ,rufsig i håret
efter att ha sovit mesta delen av dan men piggnade till såsmått,
fick besök av kompisen så jag kunde mest sträcka ut på soffan
tills dottern kom hem.
Nu har jag tvättat håret och den smutsiga lekamen och ska njuta
min havremjölk framför teven.
Septembers ljus är milt och underbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0