Att få allt att fungera.

Ooo, idag är jag så välorganiserad att det nästan är skrämmande.
Full aktivitet - Stora VårBrådskan.
Hemma och tvättar i tvättstugan. På kolonin på morgonen och upptäckte
till min glädje att vattnet var påkopplat.
Rensade upp inne i ena växthuset, ogräset har ju växt där fast det saknats
vattnen. Ut med allt bråte och plantorna och sen lät jag slangen sippra långsamt
för att sakta blöta upp den torra jorden.
Ute kom ett fint fint regn i den ljumma luften så alla betingelser var perfekta.
Sådde persilja i en halvcirkel-båge, ska snart så lite rosenskära i en liknande
båge men väntar till månen står i eld.
Läst ut boken om Freddie Wadling, den gav mej en hoppfull känsla för den
berättar om att man kan vara mycket udda och ändå leva ett " lyckat" liv.
Nu fick jag ett sms från vännen Anna att ett nytt hus på en bra plats ligger
ute på hemnet, måste kolla innan jag springer ner i tvättstugan och tar upp
tvätten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0